Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Ett liv i balans

Av LeAn - 14 augusti 2013 14:58

 

Hittade ett gammalt urklipp som jag tidigare haft på kylskåpet, Tips om ett liv i balans som jag fick på en föreläsning av Mia Törnblom. Viktiga råd som vi alla bör leva efter och som gör att vi mår så mycket bättre - varje dag. 


Förstå skillnaden mellan självkänsla - det vi är - och självförtroende - det vi gör. 


Träna upp din självkänsla och inse att du har samma värde oavsett om det du gör blir succé eller fiasko. Inser du inte det, är risken att du inte vågar göra misstag och då vågar du heller inte leva ut. 


Stress är något du tänker dig till. Ändra därför dina tankar. 


Du kan förändra dig själv, men inte andra. 


Ha tålamod med din egen utveckling. 


Jämför dig aldrig någonsin med någon annan än dig själv.

   

Utgå alltid från dina egna förutsättningar. 


Om du varje dag har en lista på tjugo saker du ska hinna med och du hinner med fem, då är det fel på listan. 


Vi växer när vi klarar av saker vi föresatt oss. Ha därför realistiska mål för vad du ska prestera och hinna med, mål som varje dag gör dig till en vinnare. 


Det finns inga måsten - du väljer att!


Säg varje dag till dig själv "jag duger som jag är och jag är en härlig skit!"


För varje nej säger du ja till något annat. 


 

Jag sätter upp lappen igen för att påminna mig om att det aldrig är försent att ta tag i sitt liv, att utvecklas och att tillåta sig att må bra. Vi har ett liv och det pågår varje dag - här och nu. 


/Lena




     

 
 
Annie

Annie

20 augusti 2013 19:47

Vilket bra inlägg! Jag ska försöka tänka mer så!
Har läst bok av Mia Törnblom och den var så bra!
Jämför dig aldrig någonsin med nån annan än dig själv- det är så sant ! är svårt ibland men ska försöka tänka mer så ;-)

Kram/

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

LeAn

21 augusti 2013 11:24

Tack...ja tipsen kommer ju från Mia...hon är en riktig inspiratör och energispruta. Vill man känna sig som en vinnare, bör man ta till sig några av hennes tips. De gör skillnad.
Kram Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LeAn - 4 mars 2019 15:25


  Foto; L Melin    Inte på bekostnad av mig   orden kom från min egen mun, utan att tänka hade jag formulerat denna mening och den kom direkt från mitt hjärta. Meningen hängde kvar i rummet, som en iskristall, skarp och glasklar. Tystnad...

Av LeAn - 12 februari 2019 19:16


    Skrivandets helande kraft   för många, många år sen satt jag på en stol mittemot en man. Jag hade blivit skickad till honom för att prata. Hans profession var att hålla samtal. Jag behövde få prata om det traumatiska som hänt mig. Jag va...

Av LeAn - 4 februari 2019 17:06


  foto; L.Melin   Köpa tid   känslan av att livet bara går, rullar på eller gått i stå. En känsla av att det endast består av att äta, sova jobba...äta, sova jobba. Och däremellan en trötthet och likgiltighet som förlamar och resulterar i ...

Av LeAn - 7 januari 2019 20:13


    Nu blommar blommorna dom vita blommorna Nu fryser frosten fast på fönsterrutans glas En sliten ängel går längs gatorna i januaridagen är hon tunn som gas   Hon drar sin kvast ner längs rännstenen Barnen har flyttat ut se dä...

Av LeAn - 11 september 2015 21:17


  Foto; L. Melin   Jag räknar inte dagarna som går utan istället dagarna jag får. Jag räknar inte min ålder i år utan påbörjar varje ny dag där den förra tog till ända. Så fortsätter jag leva mitt liv, här och nu. Ett liv i all sin enkelhet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards