Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av LeAn - 18 augusti 2013 11:27

 

Emma Green Tregaro har visat både mod och intelligens genom att måla sina naglar i regnbågens färger - en symbol för fri kärlek - när Ryssland inför friidrotts VM har lagstadgat om vad som gäller för kärlek....


Emma har med små, tysta medel visat världen hur enkelt man som människa kan göra sina val...i det tysta och med stor genomslagskraft. Hon har inte gjort några politiska uttalanden utan endast pratat om kärlek....det som det egentligen handlar om. Och om vi som människor inte ska få känna känslor - vad gör det med oss, undrar jag. Jag känner stor kärlek och beundran när någon vågar agera medmänniska och i denna aktion stämmer allt till 100 %, därför tror jag att den fått så stor genomslagskraft. En vacker ödmjuk kvinna som lyser av kärlek när hon ler gör ett avtryck med enkla medel och visar därigenom sin styrka och modighet.


Emma är en vinnare, att hon kom femma i höjdhoppstävligen är sekundärt....säkert inte för Emma som höjdhoppare, för det är ju hennes proffession....men för henne som förespråkare och som medmänniska. Hon har fört fram sitt budskap på ett genialiskt sätt....som har fått en våg av följare att göra detsamma. Vi kommer att få se många naglar målade i regnbågsfärger framöver, jag lovar....


Och sist men inte minst....Internationella Friidrottsförbundet lade in ett förbud mot alla aktörer att måla sina naglar i glada färger....vad gjorde Emma då? Jo, hon hoppade i finalen med signalröda naglar...kärlekens färg....och det var att sätta pricken över i:et. Allt handlar om kärlek....såna här aktioner gör att jag känner mig så stolt, hoppfull och lycklig som människa.

 

/Lena 

Ovido - Quiz & Flashcards