Alla inlägg under augusti 2015

Av LeAn - 28 augusti 2015 18:36

  




Aldrig tidigare i mitt liv har jag köpt en ring till mig själv, utan de ringar jag äger har jag fått av de män som har betytt mest för mig i mitt liv. Två ringar har jag fått i kärleksgåvor, två är förlovningsringar och en är en vigselring...fem ringar och alla gjorda i rött guld. Alla dessa ligger nu i varsin ask i mitt badrumsskåp.


Efter min skilsmässa förra året föddes tanken att jag skulle köpa mig en egen ring och ge den till mig själv i gåva och ingå "äktenskap" med mig själv.

En symbolisk ring har inhandlats, med tre fåglar som sitter i ett bo. Ringen heter Rang Nok och är gjord av Johanna N,  https://www.johanna-n.com. Jag har valt den med omsorg. För mig symboliserar den tro, hopp och kärlek. Jag gör en enkel cermoni, där jag lovar att ta väl hand om mig, ge mig all den omvårdnad och kärlek jag kan - för evigt. Jag sätter ringen på mitt pekfinger, för det känns som det finger som bär mest kraft. Jag höjer mitt glas till en skål och lovar mig själv evig kärlek. Musiken flödar runt mig...... 


https://www.youtube.com/watch?v=_1pk6E8K9ZE


Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.

 

/Lena



Av LeAn - 27 augusti 2015 10:54

   

 

Varje människa har sin berättelse, varje liv sitt öde.


Så många livsöden jag har fått tagit del av i mitt liv. Och varje historia är unik. Varje människa har sin egen berättelse.


Jag ser in i de små barnens ögon, ser det fasansfulla som speglas i deras blickar. Vem kommer att lyssna till deras berättelser, vem kommer att ta del av deras livsöden?


Jag tänker på mina egna barn, de som är vuxna nu. Försöker föreställa mig dem och mig i samma situation som de jag ser på bilderna. Jag slår ifrån mig tanken - den gör för ont.

Ändå måste jag våga förstå, jag måste försöka sätta mig in i det som händer och sker. Jag måste tro på det goda, att det är så mycket större än det onda. 


Mitt bland oss, varje dag finns dessa bilder och det otroliga är att varje bild speglar någons verklighet - det är lätt för oss att glömma. Lätt att tro att bilden är fiktiv.

       

Vi som står vid sidan om, vi som fött ett oskyldigt liv till världen, tagit hand om ett liv, fostrat ett liv, ansvarat och älskat en annan människa. Vi behöver endast fantisera i vår tanke att det lilla barnet är mitt och föräldern är jag. Och våga stanna kvar där. För att försöka förstå.


Eftersom människan är en tänkande varelse, som begåvats med något så unikt, så börjar allt med en tanke. Låt oss tänka tanken och därefter agera. Varje människa kan göra något, jag kan och du kan. Låt oss börja idag och påminn gärna de medmänniskor som inte tror på det som händer att det faktiskt är människors verklighet vi ser i dessa bilder. 


/Lena


   

     

     



Skapa flashcards