Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av LeAn - 14 augusti 2013 14:58

 

Hittade ett gammalt urklipp som jag tidigare haft på kylskåpet, Tips om ett liv i balans som jag fick på en föreläsning av Mia Törnblom. Viktiga råd som vi alla bör leva efter och som gör att vi mår så mycket bättre - varje dag. 


Förstå skillnaden mellan självkänsla - det vi är - och självförtroende - det vi gör. 


Träna upp din självkänsla och inse att du har samma värde oavsett om det du gör blir succé eller fiasko. Inser du inte det, är risken att du inte vågar göra misstag och då vågar du heller inte leva ut. 


Stress är något du tänker dig till. Ändra därför dina tankar. 


Du kan förändra dig själv, men inte andra. 


Ha tålamod med din egen utveckling. 


Jämför dig aldrig någonsin med någon annan än dig själv.

   

Utgå alltid från dina egna förutsättningar. 


Om du varje dag har en lista på tjugo saker du ska hinna med och du hinner med fem, då är det fel på listan. 


Vi växer när vi klarar av saker vi föresatt oss. Ha därför realistiska mål för vad du ska prestera och hinna med, mål som varje dag gör dig till en vinnare. 


Det finns inga måsten - du väljer att!


Säg varje dag till dig själv "jag duger som jag är och jag är en härlig skit!"


För varje nej säger du ja till något annat. 


 

Jag sätter upp lappen igen för att påminna mig om att det aldrig är försent att ta tag i sitt liv, att utvecklas och att tillåta sig att må bra. Vi har ett liv och det pågår varje dag - här och nu. 


/Lena




     

Ovido - Quiz & Flashcards