Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Surfande på andras bekostnad...........

Av LeAn - 24 augusti 2013 17:28

           

Det kan väl inte vara möjligt och sant att Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez-Svankvist har mobilsurfat för 15.000 i månaden? 


Iallafall har Arbetsförmedlingens styrelse krävt hennes avgång med anledning av det...men Angeles försvarar sig med att säga att hon är tillsatt av regeringen så hon kommer att fortsätta sitt arbete....och även sitt mobilsurfande, kan man undra...???


Sånt här mår jag riktigt illa av....när chefer inte förstår det viktiga i att vara en bra förebild för andra och när chefen för Arbetsförmedlingen har så lite intelligens att hon inte inser att den summa pengar hon mobilsurfar upp varje månad högt överstiger det belopp som de högst ersatta arbetslösa får i sin plånbok varje månad. Att inte inse att det kan verka stötande! Och dessutom ha så lite förstånd och tro att det är okey att mobilsurfa upp skattepengar......wooow liksom på en våg......


Hur kan det vara möjligt....jag kan bara inte förstå....har själv arbetat som chef i min senaste anställning...arbetat mycket i insats av prestation och mycket i tid med långa dagar....men hur jag än tänker kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur jag skulle ha hunnit med att mobilsurfa för 15.000/månad under tiden.....för det krävs ändå en hel del surfande för att komma upp i såna belopp. Och vad jag förstår måste Angeles Bermudez-Svankvist ha ett otroligt mycket mer ansvarskrävande arbete än vad jag hade....så hennes arbetsinsats borde rimligen vara ännu större än vad min var. För hon har dessutom den näst högsta månadslönen av alla generaldirektörer i Sverige. Ja, jag häpnar! 


Den myndighet som hon ansvarar och chefar för finns det också mycket att säga om....jag har ju själv haft kontakt med den för första gången i mitt liv, under det senaste året. Jag kan inte påstå direkt att jag blivit illa behandlad...men jag har häpnat över det dåliga engagemanget från dem. Jag har fått en känsla av att AF inte gör någon insats för de arbetslösa under det första året. Jag har vänner som däremot har blivit riktigt illa behandlade och en har under det halvår hon varit inskriven ännu inte fått någon handlingsplan....det måste vara så att någon inte sköter sitt jobb. Hon har påtalat det för AF ett antal gånger, men det har inte hänt någonting. I dagens DN läser jag nu att IAF (Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen) just har kommit på detta. Av 42 av 654 granskade fall har nämligen AF inte gjort någon handlingsplan för de inskrivna, hela 6%. Vad ska man säga om det? Jo....några har inte gjort sitt jobb...några har inte tagit sitt ansvar.... Det trista är att när en arbetslös inte tar sitt ansvar....får det allvarliga konsekvenser....direkt! 


Min slutsats är.....att AF med dess generaldirektör inte fungerar....myndigheten som nu också ska strama upp reglerna från den 1 september måste sopa framför sin egna dörr innan de går hårt åt de människor som ofrivilligt är utan arbete.....för i dagens samhälle finns det ingen, ingen normalfungerande människa som väljer arbetslöshet, med tanke på det tuffa samhälle vi idag har. 

 


/Lena

 
 
Krokii

Krokii

24 augusti 2013 19:01

Ja hon föregår verkligen inte med gott exempel. Arbetslös eller ej. Jag hoppas hon får gå och att nästa chef tar sitt ansvar, precis som alla arbetslösa får göra för att lyckas pussla ihop sina pengar varje månad.

http://krokii.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LeAn - 4 mars 2019 15:25


  Foto; L Melin    Inte på bekostnad av mig   orden kom från min egen mun, utan att tänka hade jag formulerat denna mening och den kom direkt från mitt hjärta. Meningen hängde kvar i rummet, som en iskristall, skarp och glasklar. Tystnad...

Av LeAn - 12 februari 2019 19:16


    Skrivandets helande kraft   för många, många år sen satt jag på en stol mittemot en man. Jag hade blivit skickad till honom för att prata. Hans profession var att hålla samtal. Jag behövde få prata om det traumatiska som hänt mig. Jag va...

Av LeAn - 4 februari 2019 17:06


  foto; L.Melin   Köpa tid   känslan av att livet bara går, rullar på eller gått i stå. En känsla av att det endast består av att äta, sova jobba...äta, sova jobba. Och däremellan en trötthet och likgiltighet som förlamar och resulterar i ...

Av LeAn - 7 januari 2019 20:13


    Nu blommar blommorna dom vita blommorna Nu fryser frosten fast på fönsterrutans glas En sliten ängel går längs gatorna i januaridagen är hon tunn som gas   Hon drar sin kvast ner längs rännstenen Barnen har flyttat ut se dä...

Av LeAn - 11 september 2015 21:17


  Foto; L. Melin   Jag räknar inte dagarna som går utan istället dagarna jag får. Jag räknar inte min ålder i år utan påbörjar varje ny dag där den förra tog till ända. Så fortsätter jag leva mitt liv, här och nu. Ett liv i all sin enkelhet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards