Alla inlägg den 21 maj 2013

Av LeAn - 21 maj 2013 14:45

 

I den vackraste av världar finns ingen svält, i den vackraste av världar finns inga krig,

i den vackraste av världar finns ingen miljöförstörelse, i den vackraste av världar lever vi i harmoni med naturen, i den vackraste av världar finns inget våld, i den vackraste av världar lever vi i fullkomlig kärlek, i den vackaste av världar.........

 

Ja, listan kan göras hur lång som helst - hur vi vill att det ska se ut i vår värld. Och det är också det som vi alla allra helst önskar - att världen såg annorlunda ut än den gör. För vår egen skull och framförallt för våra barns skull.


Jag tror att vi måste börja med oss själva, vi kan inte börja med att snegla på grannen bredvid och tycka att de ska förändra sig. Utan jag kan bara och måste ta ansvar för mig, hur jag beter mig i min vardag - mot andra människor, djur och natur. Jag är en spegelbild för mina barn, såsom jag beter mig - beter sig mina barn. Jag får ta en sak i taget, börja med en förändring och göra det till en vana. Om vi alla skulle göra det, skärskåda oss själva och börja förändra våra mindre bra beteenden och vanor skulle det ge stora förändringar i stort.


Imorgon ska jag börja med mig själv, listan på vad jag kan förändra hos mig själv kan göras lång....det är dags nu - förändringens tid är här. Då kommer kanske världen att se lite bättre ut i övermorgon - jag hoppas det.

 

//Lena



Ovido - Quiz & Flashcards