Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Att stanna upp - och utvecklas

Av LeAn - 24 september 2013 09:51

Jag har påbörjat min resa till Avspännings- och Stressterapeut vilket tvingar mig att rannsaka mig själv och utvecklas som person.

Ett krävande arbete! Varje dag väcks ny tankar i mig, om mig, varför jag tänker, känner och reagerar som jag gör. Att tvingas stanna upp och titta i min inre spegel är nyttigt. Att tvingas fundera över vem jag är och vad jag vill få ut av livet. Det svåraste för mig är att begränsa mig för jag vill så mycket och jag har så svårt att njuta av resan, vill vara framme vid målet direkt, trots att målet jag satt upp aldrig är det samma som slutdestinationen, gravstensmålet. Jag vill VETA vad jag vill få ut av livet NU, inte komma på det SEN. Jag har en prestationsbaserad självkänsla och vill därför vara färdigutbildad Avspännings- och Stressterapeut, yogainstruktör, mindfulnessinstruktör och livscoach, NU. Jag vill leva som jag lär, driva ett må bra företag, få andra människor att må bra, idag! Samtidigt som jag vet att jag måste fokusera på en sak i taget för att inte bli splittrad. Dessutom önskar jag att jag kunde få göra denna resa utan att även ha arbetsförmedlingens krav på jobbsökande hängande över mig och a-kasse dagar som i raskt takt tickar bort. Min resa gör jag ju för att kunna ge tillbaka till samhället, för att komma tillbaka till yrkeslivet och arbeta med ett yrke som jag kan må bra i fram till pensionen. Jag gör den för att jag vill hjälpa andra människor att hitta sina verktyg att göra det samma, hitta sin väg, sin balans i livet så att de i sin tur kan leva ett liv utan negativ stress och sprida kunskapen vidare som ringar på vattnet. Negativ stress är roten till så mycket ont i världen. Den positiva eller negativa energi vi sänder ut till våra nära och kära, våra arbetskamrater, människor vi möter på bussen, sprider de i sin tur vidare. Vi förundras varje dag över all ondska i världen men är det så konstigt egentligen att den finns, någonstans måste ju all negativ energi ta vägen trots allt.

Jag är övertygad om att vi skulle kunna vända trenden, om vi började med oss själva, idag, med små små steg i rätt riktning. Jag har börjat med mig själv, jag tar ett steg i taget. Jag tittar i min inre spegel och försöker vårda det jag ser. 

 

//Angelica

   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LeAn - 4 mars 2019 15:25


  Foto; L Melin    Inte på bekostnad av mig   orden kom från min egen mun, utan att tänka hade jag formulerat denna mening och den kom direkt från mitt hjärta. Meningen hängde kvar i rummet, som en iskristall, skarp och glasklar. Tystnad...

Av LeAn - 12 februari 2019 19:16


    Skrivandets helande kraft   för många, många år sen satt jag på en stol mittemot en man. Jag hade blivit skickad till honom för att prata. Hans profession var att hålla samtal. Jag behövde få prata om det traumatiska som hänt mig. Jag va...

Av LeAn - 4 februari 2019 17:06


  foto; L.Melin   Köpa tid   känslan av att livet bara går, rullar på eller gått i stå. En känsla av att det endast består av att äta, sova jobba...äta, sova jobba. Och däremellan en trötthet och likgiltighet som förlamar och resulterar i ...

Av LeAn - 7 januari 2019 20:13


    Nu blommar blommorna dom vita blommorna Nu fryser frosten fast på fönsterrutans glas En sliten ängel går längs gatorna i januaridagen är hon tunn som gas   Hon drar sin kvast ner längs rännstenen Barnen har flyttat ut se dä...

Av LeAn - 11 september 2015 21:17


  Foto; L. Melin   Jag räknar inte dagarna som går utan istället dagarna jag får. Jag räknar inte min ålder i år utan påbörjar varje ny dag där den förra tog till ända. Så fortsätter jag leva mitt liv, här och nu. Ett liv i all sin enkelhet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards