Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Vänner

Av LeAn - 13 oktober 2013 21:44

   

Foto; L. Melin

  

Vänner, vad vore världen utan vänner? Vänner som finns, som helt självklart står pall när man behöver dem som allra bäst. De lyssnar i evigheters evighet, de kommer med sina kloka ord och de bara finns.


Så tacksam jag är att de finns runtomkring mig.........att de håller i, håller om och håller....håller för att än en gång höra samma, samma.....i evigheters evighet. Om och om igen. Och det är väl så.....när vi tappar greppet tar vännerna vid...de släpper inte taget, de är livbojen som håller en uppe över ytan. Jag guppar runt....ibland sjunker jag lite...men så poppar jag upp igen....det känns lite bättre för en stund. Ett pling i telefonen....en hälsning...en påminnelse om att det finns någon som bryr sig om hur jag mår. Och det känns bra.


När verkligheten känns overklig, som den nu gjort en tid.....då behövs det andrum att bara få finnas, för att få skingra korta stunder i en annan verklighet - där det händer något annat. Där jag får vila från de tankar som dyker upp från ingenstans.


Tack A.....för alla promenader, för att du orkat lyssna och för att du finns varje dag på riktigt i min närhet....och tack B....för alla långa, långa telefonsamtal, för alla sms....för alla dina kloka ord...jag vet att du vet och jag vet att du också varit här....tack. He......för att du bryr dig om mig så innerligt med hela ditt hjärta....du värmer mig med din omtanke och Ha för att du peppar mig, du vet att jag är stark och du vet vilka knappar du ska trycka på...tack. Och tack C...... för att du orkat lyssna så länge idag och för att du så självklart öppnar dörren till ditt hem....och käre, käre E.....som knackar på min dörr ikväll och överraskar mig med nyplockad svamp....så ljuvligt gulligt att ge bort den som säkert tagit dig en evighet att hitta...tack.

 

Och mina kära söner....så kloka, så kärleksfulla....jag är den stoltaste mamman i världen och ni är de finaste......

 

/Lena

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LeAn - 4 mars 2019 15:25


  Foto; L Melin    Inte på bekostnad av mig   orden kom från min egen mun, utan att tänka hade jag formulerat denna mening och den kom direkt från mitt hjärta. Meningen hängde kvar i rummet, som en iskristall, skarp och glasklar. Tystnad...

Av LeAn - 12 februari 2019 19:16


    Skrivandets helande kraft   för många, många år sen satt jag på en stol mittemot en man. Jag hade blivit skickad till honom för att prata. Hans profession var att hålla samtal. Jag behövde få prata om det traumatiska som hänt mig. Jag va...

Av LeAn - 4 februari 2019 17:06


  foto; L.Melin   Köpa tid   känslan av att livet bara går, rullar på eller gått i stå. En känsla av att det endast består av att äta, sova jobba...äta, sova jobba. Och däremellan en trötthet och likgiltighet som förlamar och resulterar i ...

Av LeAn - 7 januari 2019 20:13


    Nu blommar blommorna dom vita blommorna Nu fryser frosten fast på fönsterrutans glas En sliten ängel går längs gatorna i januaridagen är hon tunn som gas   Hon drar sin kvast ner längs rännstenen Barnen har flyttat ut se dä...

Av LeAn - 11 september 2015 21:17


  Foto; L. Melin   Jag räknar inte dagarna som går utan istället dagarna jag får. Jag räknar inte min ålder i år utan påbörjar varje ny dag där den förra tog till ända. Så fortsätter jag leva mitt liv, här och nu. Ett liv i all sin enkelhet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards