Alla inlägg den 19 juli 2015

Av LeAn - 19 juli 2015 21:57





 


Jag vill bara få vara en normal människa....hör jag någon säga. Vad innefattar det? Bara få vara en normal människa, jag smakar på meningen, vänder ut och in på den och försöker verkligen förstå vad det innebär.


Men, nej...jag kan inte förstå innebörden. Det finns bara en av mig, en av dig...en av var och en av oss på denna planet. Varje människa är unik, så vad innefattar att få vara normal och var går gränsen till att inte vara normal? Alltså onormal - och vad är det?


Jag vill leva ett vanligt normalt liv.....vad är ett vanligt normalt liv? Kan ett liv bli något mer än just ett liv. Och det liv jag lever är...just mitt. Inte någon annans. Jag lever mitt liv utifrån mina egna förutsättningar och min förmåga. Och det är endast jag som kan leva det så.


Omständigheter, inre och yttre kan naturligtvis påverka våra liv. Omständigheter som vi alla gånger inte kan påverka. Eller kan vi alltid påverka? Kan vi alltid styra våra liv genom eget agerande? Leva ett vanligt normalt liv.


Mitt liv har gjort mig till den jag idag är. Resan jag gjort har ingen annan gjort. Jag är unik. Du är unik. Det är fantastiskt så. 

 

/Lena


Ovido - Quiz & Flashcards