Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Tillit

Av LeAn - 21 mars 2013 14:27

Arbetslös, eller rättare sagt arbetssökande är en ny erfarenhet för mig, jag har arbetat mycket och länge i mitt liv. Efter ett långt och hektiskt arbetsliv hamnade jag ofrivilligt i denna situation förra året och hade ingen aning om hur mitt liv skulle komma att se ut därefter.


Att hamna i ett utanförskap som det innebär att plötsligt en dag förlora sitt jobb är i sig en stor sorg, att dessutom tappa den dagliga kontakten med sina vänner, arbetsuppgifter och sina vardagliga rutiner innebär att bli helt borttappad. Jag sjönk som en sten....ända ner till botten och lät så ske.... Där befann jag mig under många, många dagar, veckor och månader...jag var tvungen att låta det göra ont, värka ut för att kunna bli hel igen. Det har varit en långsam process...


Och tänk, idag mår jag så mycket bättre än vad jag gjort på många år....jag har låtit tiden gå långsamt, jag har låtit tankarna komma och gå, jag har vistats i skog och mark, har lyssnat på fåglarna, sett årstiderna skifta och naturen klä om sig i ny klädeskrud.

Och jag har umgåtts och lärt känna mig själv på riktigt, med allt vad det innebär.


Den arbetsrelaterande stressen som har bott i mig i så många år är försvunnen och jag liknar det som om jag blivit av med en kroppsdel, så djupt rotad satt den inom mig. Jag kan inte förmå mig att bli stessad i nuläget, inte ens över att jag är arbetssökande - vissa dagar tror jag att jag inte är fullt begåvad och vissa har jag full tillit till att allt kommer att bli så bra det någonsin kan bli. 


Idag är en sån dag - jag är på rätt väg - allt är meningen, mitt liv är utstakat - jag har bara att följa.


//Lena



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LeAn - 4 mars 2019 15:25


  Foto; L Melin    Inte på bekostnad av mig   orden kom från min egen mun, utan att tänka hade jag formulerat denna mening och den kom direkt från mitt hjärta. Meningen hängde kvar i rummet, som en iskristall, skarp och glasklar. Tystnad...

Av LeAn - 12 februari 2019 19:16


    Skrivandets helande kraft   för många, många år sen satt jag på en stol mittemot en man. Jag hade blivit skickad till honom för att prata. Hans profession var att hålla samtal. Jag behövde få prata om det traumatiska som hänt mig. Jag va...

Av LeAn - 4 februari 2019 17:06


  foto; L.Melin   Köpa tid   känslan av att livet bara går, rullar på eller gått i stå. En känsla av att det endast består av att äta, sova jobba...äta, sova jobba. Och däremellan en trötthet och likgiltighet som förlamar och resulterar i ...

Av LeAn - 7 januari 2019 20:13


    Nu blommar blommorna dom vita blommorna Nu fryser frosten fast på fönsterrutans glas En sliten ängel går längs gatorna i januaridagen är hon tunn som gas   Hon drar sin kvast ner längs rännstenen Barnen har flyttat ut se dä...

Av LeAn - 11 september 2015 21:17


  Foto; L. Melin   Jag räknar inte dagarna som går utan istället dagarna jag får. Jag räknar inte min ålder i år utan påbörjar varje ny dag där den förra tog till ända. Så fortsätter jag leva mitt liv, här och nu. Ett liv i all sin enkelhet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards