Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

En vacker sång

Av LeAn - 27 maj 2015 21:44

 


http://www.xn--fgelsng-exae.se/naktergal


Idag var jag och besökte en av mina vänner och vi gick en skön promenad längs ån som rinner genom hela vår stad. Det blev en ganska lång promenad i den sköna, ljumna försommarkvällen. Vi gick till gångvägens slut, vid utkanten av vår stad, där vände vi och gick tillbaks igen.


Helt plötsligt i snåret hördes en underbar sång....något jag aldrig någonsin hört i hela mitt liv, fastän jag är intresserad av fåglar och kan en hel del fågelsorter och dess sång. Den vi fick äran att lyssna till var näktergalen. Vi var ett litet sällskap som stod och lyssnade i flera minuter till denna lilla anspråkslösa fågels fantastiskt vackra sång.


Och allt blev så otroligt vackert - tänk att en sån liten varelse kan göra så mycket gott. Kan inge så mycket hopp och ljus i vår tillvaro. Alla borde få vara med om ett sånt tillfälle, för det går inte att gå förbi. Tiden stannar och allt blir så skimrande vackert! Denna lilla fågel som sjunger sin drill för oss, om vi bara ger oss tid att lyssna till den.


Och om jag i natt vaknar liksom de senaste tre nätterna med oron malande i min kropp, kommer jag att ta fram bilden av det vackraste någonsin. Och jag kommer att vaggas till söms till ljudet av den lilla, lilla näktergalen som sjunger för oss oroliga själar.



/Lena


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LeAn - 4 mars 2019 15:25


  Foto; L Melin    Inte på bekostnad av mig   orden kom från min egen mun, utan att tänka hade jag formulerat denna mening och den kom direkt från mitt hjärta. Meningen hängde kvar i rummet, som en iskristall, skarp och glasklar. Tystnad...

Av LeAn - 12 februari 2019 19:16


    Skrivandets helande kraft   för många, många år sen satt jag på en stol mittemot en man. Jag hade blivit skickad till honom för att prata. Hans profession var att hålla samtal. Jag behövde få prata om det traumatiska som hänt mig. Jag va...

Av LeAn - 4 februari 2019 17:06


  foto; L.Melin   Köpa tid   känslan av att livet bara går, rullar på eller gått i stå. En känsla av att det endast består av att äta, sova jobba...äta, sova jobba. Och däremellan en trötthet och likgiltighet som förlamar och resulterar i ...

Av LeAn - 7 januari 2019 20:13


    Nu blommar blommorna dom vita blommorna Nu fryser frosten fast på fönsterrutans glas En sliten ängel går längs gatorna i januaridagen är hon tunn som gas   Hon drar sin kvast ner längs rännstenen Barnen har flyttat ut se dä...

Av LeAn - 11 september 2015 21:17


  Foto; L. Melin   Jag räknar inte dagarna som går utan istället dagarna jag får. Jag räknar inte min ålder i år utan påbörjar varje ny dag där den förra tog till ända. Så fortsätter jag leva mitt liv, här och nu. Ett liv i all sin enkelhet. ...

Skapa flashcards